Tipus d'ensenyament
Públic
Presencial
Ciències Socials i Jurídiques
Nota de tall
9,876 juliol 22
9,732 octubre 22
Oferta i demanda
75 places de 1r
120 sol·licituds en 1a opció
Preu, durada i horari
1.249 ¤ 1r curs
4 anys
Matí o tarda
Inserció laboral i salari
90,6% d'ocupació
1.609 ¤ bruts / mes
Descripció
Aquests estudis pretenen formar professionals experts tant en el disseny i la gestió publicitària com en el desenvolupament d'estratègies de relacions públiques, donant prioritat a la formació en habilitats comunicatives (en especial les referents a la comunicació estratègica) i en el domini de les noves tecnologies aplicades a la realització audiovisual i a la creació de productes multimèdia.
Informació general
Assignatures
Rendiment
Mobilitat
Sortides professionals
Ocupació
Serveis
Accés des de CFGS
Durada
4 anys (240 ECTS)
Nota de tall PAU i FP 2022-23 (Juliol)
9,876
Històric de notes de tall de Juliol
- 2021-22: 9,552
- 2020-21: 9,537
- 2019-20: 8,722
- 2018-19: 8,812
- 2017-18: 8,642
- :
- :
- :
- :
Nota de tall PAU i FP 2022-23 (Octubre)
9,732
Històric de notes de tall d'Octubre
- 2021-22: 9,478
- 2020-21: 9,537
- 2019-20: 8,424
Nota de tall per a majors de 25 anys
5,000
Matèries que ponderen a les PAU
Selectivitat 2023:
- Ponderen amb 0,2: Cultura Audiovisual, Disseny, Economia de l'Empresa, Grec, Història de l'Art, Literatura Catalana, Literatura Castellana, Llatí, Matemàtiques i Matemàtiques Aplicades a les Ciències Socials.
- Ponderen amb 0,1: Fonaments de les Arts i Geografia.
Selectivitat 2024:
- Ponderen amb 0,2: Disseny, Empresa i Disseny de Models de Negoci, Grec, Història de l'Art, Literatura Castellana, Literatura Catalana, Llatí, Matemàtiques i Matemàtiques Aplicades a les Ciències Socials.
- Ponderen amb 0,1: Fonaments Artístics i Geografia.
Oferta de 1r curs 2023-24
75 places
Demanda en 1a opció 2022-23
120 sol·licituds
Matrícula 2022-2023
78 matriculats
Preu del 1r curs
- El preu de cada crèdit és de 18,46 ¤
- El cost total d'un primer curs complet (serveis administratius i acadèmics inclosos) és de 1.249 ¤
- Consulteu la pàgina de Preus de la matrícula per conèixer les bonificacions i recàrrecs existents.
Facilitats de pagament i ajuts
- La matrícula anual es pot pagar al comptat, en dos o tres terminis o de forma mensuals.
- Si es fracciona en dos terminis, el 60% del pagament es fa després de matricular-se i el 40% al mes de desembre. Si els terminis són tres, a banda del 40% inicial, s'ha de satisfer un 20% a mitjans d'octubre i el 40% restant al desembre.
- Quan es tria el pagament mensual, el càrrec es fa el dia 5 de cada mes, fins al 5 de maig.
Idioma en el qual s'imparteix
- Català (70%)
- Castellà (15%)
- Anglès (15%)
Horari
Torn de matí o de tarda (primer curs).
Normativa de permanència
- Els estudiants de primer curs han de matricular-se d’un mínim de 30 crèdits.
- Per poder matricular-se d'assignatures de segon curs, cal tenir aprovats 30 crèdits de primer.
- Cal superar com a mínim 12 crèdits en els dos primers anys acadèmics per poder continuar els estudis.
- És obligatori tornar a matricular-se de les assignatures no superades en el curs anterior. Si després de matricular-se tres cops d'una assignatura no s'aconsegueix aprovar-la, l'estudiant podrà sol·licitar una quarta i darrera convocatòria de gràcia.
Distribució d'assignatures per cursos
- Assignatures de Formació Bàsica:
- Fonaments i història de la comunicació. 6 crèdits ECTS
- Teoria de la comunicació. 6 crèdits ECTS
- Tècniques de producció audiovisual I. 6 crèdits ECTS
- Introducció i tècnica de disseny gràfic. 6 crèdits ECTS
- Dret i comunicació. 6 crèdits ECTS
- Ètica en la publicitat i les relacions públiques. 6 crèdits ECTS
- Fonaments del màrqueting. 6 crèdits ECTS
- Expressió escrita i tècniques de comunicació oral. 6 crèdits ECTS
- Fonaments de les relacions públiques. 6 crèdits ECTS
- Fonaments de la publicitat. 6 crèdits ECTS
- Assignatures de Formació Obligatòria:
- Tècniques de producció audiovisual II. 4 crèdits ECTS
- Teoria de la imatge. 6 crèdits ECTS
- Narrativa i guió audiovisual. 6 crèdits ECTS
- Escriptures i llenguatges audiovisuals. 6 crèdits ECTS
- Organització d'esdeveniments. 4 crèdits ECTS
- Gestió de la imatge corporativa i casos de relacions públiques. 6 crèdits ECTS
- Processos i tècniques creatives publicitàries. 4 crèdits ECTS
- Estructura de la publicitat. 6 crèdits ECTS
- Documentació i gestió de dades. 4 crèdits ECTS
- Identitat digital i desenvolupament d'entorns virtuals. 6 crèdits ECTS
- Expressió gràfica aplicada a la publicitat i a les relacions públiques. 4 crèdits ECTS
- Màrqueting en l'era digital. 4 crèdits ECTS
- Assignatures de Formació Obligatòria:
- Mètodes d'investigació en comunicació. 4 crèdits ECTS
- Consum i publicitat. 6 crèdits ECTS
- Màrqueting estratègic i operatiu. 6 crèdits ECTS
- Comunicació interna i externa. 6 crèdits ECTS
- Planificació estratègica de les relacions públiques. 4 crèdits ECTS
- Protocol. 6 crèdits ECTS
- Creativitat. 4 crèdits ECTS
- Innovació publicitària. 4 crèdits ECTS
- Estructura i planificació de mitjans. 6 crèdits ECTS
- Tècniques de producció audiovisual III. 4 crèdits ECTS
- Tendències de l'audiovisual contemporani. 4 crèdits ECTS
- Assignatures Optatives. 6 crèdits ECTS
- Assignatures de Formació Obligatòria:
- Estratègies de creació de marca i de campanya. 6 crèdits ECTS
- Social media i RP 2.0. 6 crèdits ECTS
- Treball final de grau. 12 crèdits ECTS
- Pràctiques. 12 crèdits ECTS
- Assignatures Optatives i Reconeixement Acadèmic. 18 crèdits ECTS
- Pràctiques addicionals. 6 crèdits ECTS
- Màrqueting polític. 3 crèdits ECTS
- Gènere i publicitat. 3 crèdits ECTS
- Fotografia publicitària. 3 crèdits ECTS
- Gestió de crisis. 3 crèdits ECTS
- Disseny d'una campanya electoral. 3 crèdits ECTS
- Direcció d'art. 3 ECTS
- Responsabilitat social corporativa RSC. 3 crèdits ECTS
- Campanya transmèdia. Taller de realització de Publicitat. 3 crèdits ECTS
- Taller de vídeo. 3 crèdits ECTS
- Taller de publicitat on-line. 3 crèdits ECTS
- Comunicació institucional. 3 crèdits ECTS
- Taller d'esdeveniments i congressos. 3 crèdits ECTS
- Creació d'un "book". 3 crèdits ECTS
- Creació d'una campanya publicitària. Seminari. 3 crèdits ECTS
- Estudis d'audiència i recepció. 3 crèdits ECTS
- Seminari de comunicació en anglès. 3 crèdits ECTS
- Bases jurídiques per a publicistes. 3 crèdits ECTS
- Pràctica restaurativa. 3 crèdits ECTS
- Anàlisi dels mitjans de comunicació. 3 crèdits ECTS
- Comunicació persuasiva. 3 crèdits ECTS
- Tècnica i casos de Relacions Públiques. 3 crèdits ECTS
- Lobbisme. 3 crèdits ECTS
- Emprenedoria i creació d'empreses. 3 crèdits ECTS
- Nous dispositius i internet de les coses. 3 crèdits ECTS
- Comunicació local en l'era global. 3 crèdits ECTS
- Estructura de la Publicitat en advergaming. 3 crèdits ECTS
- Copy. 3 crèdits ECTS
- Taller d'estadística. 3 crèdits ECTS
- Podcàsting. 3 crèdits ECTS
- Màrqueting social. 3 crèdits ECTS
- Planificació estratègica de mitjans. 3 crèdits ECTS
- Direcció de comptes. 3 crèdits ECTS
- Opinió pública. 3 crèdits ECTS
- Estètica i art en la Publicitat. 3 crèdits ECTS
- Seminari de comunicació. 3 crèdits ECTS
- Seminari de publicitat. 3 crèdits ECTS
- Seminari de relacions públiques. 3 crèdits ECTS
- Comunity manager. 3 crèdits ECTS
- Gèneres periodístics i mitjans. 3 crèdits ECTS
- Comunicació i educació. 3 crèdits ECTS
- Media literacy. 3 crèdits ECTS
- Turisme de negocis i esdeveniments. 3 crèdits ECTS
- Promoció de destinacions turístiques. 3 crèdits ECTS
- Dret dels mitjans de comunicació. 3 crèdits ECTS
- Seminari de comunicació en quarta llengua. 3 crèdits ECTS
- Economia de l'empresa. 3 crèdits ECTS
- Relacions institucionals. 3 crèdits ECTS
- Objectes i entorns 3D. 3 crèdits ECTS
- Taller mindFulness. 3 crèdits ECTS
- Branded content. 3 crèdits ECTS
- City branding. 3 crèdits ECTS
- Taller de ràdio. 3 crèdits ECTS
- Al llarg de la carrera cal haver superat 30 crèdits ECTS entre Optativitat i Reconeixement Acadèmic
Pràctiques externes
- Les pràctiques externes tenen caràcter obligatori, s'han de realitzar el quart curs i tenen un valor de 12 crèdits ECTS.
- Opcionalment, es poden cursar unes pràctiques addicionals amb un valor de 6 crèdits ECTS (inclosos dins del total de crèdits optatius)
Planificació dels crèdits
- Crèdits totals: 240
- Crèdits 1r curs: 60
- Via lenta: 30 Crèdits
Primer curs:
Matèries bàsiques: 60
Segon curs:
Matèries obligatòries: 60
Tercer curs:
Matèries obligatòries: 54
Matèries optatives: 6
Quart curs:
Matèries obligatòries: 12
Matèries optatives + reconeixement acadèmic: 24
Treball fi de grau : 12
Pràctiques: 12
Canvis de titulació a 1r curs
2,1 %
Abandonament a 1r curs, incloent-hi els canvis de titulació
2,1 %
Rendiment mitjà de la titulació
98,3 %
Graduació en el temps previst
80,3 %
Dades de la Conselleria de Recerca i Universitats (2020).
Convenis de mobilitat
- El PROGRAMA ERASMUS permet cursar una part dels estudis o les pràctiques en una altra universitat europea, normalment durant un període d'un o dos semestres.
Les destinacions disponibles a la UdG es poden consultar a partir dels estudis que es cursen o per països.
Els estudiants que s'acullin al programa Erasmus poden optar a diferents ajuts econòmics de l'Agència Nacional Erasmus Espanyola (Organisme Autònom Programes Educatius Europeus), del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport i de la Generalitat (beca Mobint).
- Pel que fa als programas propis, el PROGRAMA PROMETEU ofereix més de 100 places en universitats estrangeres de 14 països.
Les destinacions disponibles es poden consultar a partir dels estudis o pel país de destinació.
Els estudiants que participen en un programa propi de mobilitat també compten amb ajuts.
- A través del PROGRAMA SICUE (Sistema d’Intercanvi entre Centres Universitaris Espanyols), els estudiants poden cursar una part dels estudis (entre un mínim de 3 mesos i un màxim de 9) a més de 50 universitats espanyoles.
Més informació
Àmbits de treball
El grau en Publicitat i Relacions Públiques capacita els titulats per exercir diverses tasques professionals, emmarcades en un ampli ventall d'àmbits:
Com a professionals de la publicitat:
- Creació publicitària. Desenvolupament artístic i creatiu de peces publicitàries: anuncis, falques radiofòniques, espots
- Planificació de mitjans. Selecció dels mitjans de comunicació social on apareixeran els anuncis
- Comptes. Relació amb els clients (assessorament i planificació de campanyes, execució i seguiment)
Com a professionals de les relacions públiques:
- Assessorament a empreses sobre temes d'imatge pública i reputació
- Direcció de comunicació d'empreses i institucions públiques i privades
- Gabinets de premsa
- Execució i avaluació de campanyes i accions. Convencions, congressos, publicacions, organització d'esdeveniments, actes protocol·laris
Inserció laborals dels titulats
TAXA D’OCUPACIÓ:
- La taxa d'ocupació és del 90,6% tres anys després de la finalització dels estudis.
FUNCIONS QUE DESENVOLUPEN:
- El 84,4% dels titulats duen a terme funcions de nivell universitari i un 56,3% fan feines específiques de la titulació cursada.
VIES D’ACCÉS:
- El 34,4% van trobar feina a través de la seva xarxa de contactes personals o familiars i el 31,3% van aconseguir un lloc de treball per iniciativa pròpia a partir de l'enviament d'un currículum o bé van crear la seva empresa o despatx. Un 25% ho van fer per la via de les pràctiques o dels serveis universitaris.
TEMPS QUE VAN TRIGAR A TROBAR LA PRIMERA FEINA:
- El 71,9% van trigar menys de 3 mesos a trobar la seva primera ocupació, el 21,9% van tardar entre 3 mesos i 1 any i el 6,3% van necessitar més d'1 any.
ÀMBIT DE TREBALL I JORNADA LABORAL
- El 90,3% treballen a l'empresa privada. Un 86,7% estan ocupats a temps complet.
TIPUS DE CONTRACTE:
- Un 65,6% tenen un contracte fix o indefinit, el 15,6% tenen un contracte temporal, un 12,5% són autònoms i el 6,3% són becaris.
REMUNERACIÓ:
- El sou majoritari dels graduats que treballen a temps complet oscil•la entre els 1.000 i els 2.000 euros mensuals bruts (57,1% dels casos); el 28,6% guanyen menys de 1.000 euros, i el 14,3% n'ingressen més de 2.000. El salari mitjà mensual brut és de 1.609 euros.
ON TREBALLEN:
- El gruix dels que estan ocupats (56,3%) treballen a la demarcació de Barcelona i un 40,6% ho fan a la de Girona. Un 3,1% estan treballant en altres comunitats autònomes.
CONTINUACIÓ DELS ESTUDIS:
- El 71,9% dels titulats continuen estudiant després de graduar-se, un 4,3% dels quals a la mateixa universitat. El percentatge majoritari (56,3%) cursa un màster o postgrau.
Índex de satisfacció
VALORACIÓ DE LA FORMACIÓ I DE LA SEVA UTILITAT PER A LA FEINA:
- Els titulats puntuen la formació teòrica rebuda amb un 6,2 i la formació pràctica amb un 5,6. Pel que fa a la utilitat d'aquesta formació per a la feina que desenvolupen, atorguen un 4,9 a la teòrica i un 5,3 a la pràctica.
SATISFACCIÓ GENERAL AMB LA FEINA:
- L'índex de satisfacció general amb la feina és de 8,3 en una escala d'1 a 10.
SATISFACCIÓ AMB ELS ESTUDIS CURSATS I AMB LA UNIVERSITAT:
- El 56,3% tornarien a cursar els mateixos estudis i el 62,5% triarien la mateixa universitat.
Dades de l'estudi d'inserció laboral realitzat per l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya el 2020 sobre la promoció de titulats del 2016.
Informació recollida sobre una mostra de 32 titulats del grau de Publicitat i Relacions Públiques de la UdG. En la majoria d'indicadors, la suma dels percentatges no és igual a 100 perquè només es mostren els més destacats.
Biblioteca
- Serveis bibliotecaris de la UdG (Barri Vell, Montilivi i Emili Grahit)
Equipaments esportius
La UdG disposa d'una zona esportiva amb:
– 3 pistes de pàdel dobles i 2 pistes individuals
– 3 pistes de tennis
– Pista poliesportiva
– 2 camps de futbol
Organitza diferents tipus d'activitats dirigides
Allotjament
– La UdG té encomanada la gestió dels seus serveis de reserva d’allotjament, des del curs 2012-2013, a l'empresa Girona Housing amb l’objectiu d’oferir allotjaments que compleixin uns estàndards de qualitat i confort per a tota la comunitat universitària
– Habitatges i residències universitàries pròximes a la UdG, gestionats per RESA i Habitatges universitaris Unihabit
– Servei d'Allotjament Universitari (SAU): un espai virtual on publicar ofertes i demandes particulars d'allotjament
– Programa Viure i conviure per compartir pis amb gent gran
Escola d'idiomes
– Servei de Llengües Modernes:
o Formació lingüística: cursos d'anglès, francès, alemany, català i espanyol
o Exàmens Cambridge
o Exàmens oficials de llengua catalana i llengua espanyola
o Suport lingüístic: correcció i traducció, consultes lingüístiques, recursos lingüístics
o Promoció de llengües: activitats, intercanvis lingüístics
– Aula d'autoaprenentatge de llengües: anglès i francès
– Sota l'organització del British Council, possibilitat de fer la prova International English Language Testing System (IELTS)
Altres serveis
–Servei de mobilitat a través de l'Oficina Verda UdG: borsa on line per compartir cotxe i préstec gratuït de
bicicletes per a tota la comunitat universitaria, de dilluns a divendres i amb cadenat inclòs
–El Servei d'Atenció Psicològica té com a funció ajudar als estudiants en la resolució de conflictes,
tractar l’ansietat en situacions d’estrès (com fer exàmens, parlar en públic o conduir), potenciar la millora
del rendiment acadèmic, oferir acompanyament en situacions de crisi, pèrdues o dol, tractar alteracions
de la son, l’alimentació, malestar psicològic i altres alteracions de l’estat d’ànim
–Borsa de Treball per a estudiants i titulats amb ofertes laborals i de pràctiques extracurriculars. També
ofereix formació de tècniques de recerca de feina i millorar del currículum
–Programa de Suport a les Persones amb Discapacitat
Convalidació de crèdits als graduats de Cicles Formatius de Grau Superior
La UdG convalida els següents crèdits ECTS als titulats de cicles formatius de grau superior que accedeixin a aquest grau, en funció del cicle que hagin cursat. La relació es mostra ordenada per famílies professionals:
ARTS GRÀFIQUES
- Disseny i gestió de la producció gràfica. 10 crèdits ECTS
COMERÇ I MÀRQUETING
- Gestió de vendes i espais comercials. 10 crèdits ECTS
- Màrqueting i publicitat. 23 crèdits ECTS
IMATGE I SO
- Producció d'audiovisuals i espectacles. 33 crèdits ECTS
- Realització de projectes d'audiovisuals i espectacles. 26 crèdits ECTS
IMATGE PERSONAL
- Assessoria d'imatge personal i corporativa. 4 crèdits ECTS